A7 10:45 – 12:15
Workshop
Formy studijních úkolů, které zapojují na opravňují studenty, jim dávají příležitost prokázat své porozumění a dovednosti. Možnosti hodnocení tohoto učení jsou zakotveny v každém studijním úkolu a interakci, kterou se studenty máme. Pozorování a zdokumentování tohoto učení může snadno prokázat naše rozhodování, například vycházet ze silných stránek studentů a pomoci jim pochopit, kde jsou a jak jít dále. Na tomto workshopu budou učitelé prozkoumávat jednotlivé příklady tohoto cyklu formativního hodnocení a responzivního plánování. Budou zvažovat různé modely dokumentace učení/formativního hodnocení. A učit se ze sebereflexe studentů o jejich učení a cílech dalšího rozvoje.
Empowering and Engaging Students through Formative Assessment and Responsive Planning
Learning tasks that empower and engage students provide opportunities for them to demonstrate their understanding and skills. Possibilities for assessment of this learning are embedded in every learning task and interaction we have with students. Observing and documenting this learning can inform the decisions we make, building on students’ strengths and helping them to understand for themselves where they are and how to go further. In this workshop teachers will explore examples of this cycle of formative assessment and responsive planning, consider different models for documentation of learning / formative assessment. And learn from students’ own self-reflections about their learning and goals for further development.