Image Alt

Cesta za kulturou školy

  /  Cesta za kulturou školy

A5  10:45 – 12:15

Workshop

Ne každá cesta vede nutně rychle k cíli, všechno má svůj čas a důvod. Na své cestě ředitele školy jsem zjistit, že to čemu musím věnovat zásadní pozornost a energii jsou především vztahy, které podporují klima a rozvíjejí kulturu školy. Úkolem ředitele je vytvářet a udržovat prostředí, ve kterém může být spokojen každá žák, učitel i nepedagog. Pokud se to podaří, každý se stává sám sobě lídrem a hybatelem změny. A ředitel? Je v pohodě! Ve workshopu se budeme věnovat dvěma typům kultury učení žáků a otázkám: Jaké jsou předpoklady budování kultury školy? Co kulturu školy vytváří a jak ji podporovat? Na čem konkrétně se v naší škole pozná dobré klima?

 

Záznam workshopu

 

 

Pavel Škramlík

Pavel Škramlík

Vystudoval učitelství pro 1. stupeň ZŠ se specializací TV na PedF v Ústí nad Labem a funkční studium managementu na KU v Praze v projektu Úspěšný ředitel. Učil na ZŠ V Praze a v Litvínově, vedl málotřídní MŠ a ZŠ. Od roku 2004 vede Sportovní soukromou základní školu v Litvínově, kde je jeho hlavním cílem držet kormidlo směrem k vizi, která zní „Vzájemnou podporou k úspěchu“. Je propagátorem efektivních metod učení, svobodných pohledů na výchovu a přístup k dětem. Ve škole dlouhodobě využívá plánování profesního rozvoje pedagogů, mentoring a koučování. Má zkušenosti jako lektor zejména v oblasti vedení lidí, metody FIE, podporuje učitele a ředitele jako mentor a kouč. Je součástí týmu lektorů Akademie Libchavy, spolupracuje s NPI v projektech SYPO, APIV B a SRP. Je členem networku ředitelů TOŠ, Učitelské platformy, působí v porotě Global Teacher Prize.