C3 14:45 – 16:15
Workshop využívající nástroj – Kartičky pro formativní hodnocení studenta učitelství
Přemýšlíte o tom, jak personalizovat učení? Připadá vám, že formativní hodnocení je nejenom hodnocení, ale především způsob, jak přemýšlet o učení? Pojďme si společně vyzkoušet práci s Kartičkami pro formativní hodnocení studenta učitelství! Tento nástroj využívají průvodci, provázející učitelé, a především studenti učitelství v programu Učitel naživo. Provází studenty celým studiem a vede je k tomu, aby plánovali a reflektovali svůj vývoj v roli učitele, a to i po té, co se stanou autonomními učiteli. Věřím, že principy, z nichž nástroj vychází a které při práci s ním uplatňujeme, inspirují i vás a využijete je jak k seberozvoji, tak při práci s dětmi – ať už naživo nebo on-line.
Záznam workshopu
Blanka Vaculík Pravdová
Blanka Vaculík Pravdová učila na gymnáziích v Ostravě a pracovala jako provázející učitelka studentů učitelství FF Ostravské univerzity. Od roku 2012 působila na katedře pedagogiky PdF MU v Brně, kde se podílela na inovaci učitelských praxí. Výzkumně se věnuje především profesnímu sebepojetí studenta učitelství a utváření profesních kompetencí učitele. V současné době působí v organizaci Učitel naživo jako odborná garantka učitelské přípravy a komunity vzdělavatelů budoucích učitelů.
Jesika Novotná
Jesika Novotná je absolventkou pedagogické fakulty a začínající učitelkou na základní škole.